6.11.2015

LIFE UPDATE



Här kommer inget annat än en allmän livsuppdatering. Och vi kan ju börja med det mest uppenbara, som ni ser är jag inte rödtott längre. I mars fick jag nog av mitt trötta hår och blaskade i lite mörkbrun färg i det. Behöll dock längderna i sin vanliga färg - vågade inte riktigt löpa linan som brunett fullt ut. Jag trivs bra än så länge men funderar på att bleka längderna lite så det blir mer kallt in tonen. Klänningen är en sjuttotalare i fin 30-talsmodell som jag köpte av någon på Portobello i London. Älskar den ! Tyget, färgerna, mönstret, modellen - det var sann kärlek vid första ögonkastet. Älskar 70-talet på det sättet, att man inspirerades så mycket från tidigare decennier. Då kan man få en klänning som ser äldre ut men som inte är lika skir utan håller för att användas var varannan dag. Skorna är sommarens investering från Zara, lyckas vara moderna men lite 70-tal på samma gång. Annars har sommaren börjat utan att man själv hängt med. Jag fick in ännu en reklaminspelning för IKEA (jultema - ni förstår min lycka!) som ska filmas nästa vecka. Efter det har jag bestämt att tempot får ställas in på sommar. Vi ska egentligen ha öppet MANI som vanligt hela sommaren, men jag förbehåller mig rätten att hålla stängt om det kommer en dag med strålande solsken ! Vi får se hur det går med min Kroatien-resa också. Tänker att jag kanske slänger mig på ett tåg lite oplanerat och bara drar ut i Europa. Mamma var dock inte så trygg med att jag skulle resa iväg själv, men jag har en romantisk bild av att jag sitter i en gammal tåg-kupe med en bok och en liten flaska gott vin, bra musik i lurarna och ett underbar utsikt utanför fönstret. En romantisk bild, som sagt. Jag har ju åkt tåg till Hamburg och det såg inte det minsta ut så. Då fick sitta på ett golv vid dörren och trycka i mig Wienerbröd i ren tristess, hela tiden livrädd att någon skulle sno min väska. Åh, verkligheten !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar