12.25.2016

MANI VINTAGE




Hej, hoppas er jul har varit bra oavsett vad ni har hittat på !

Nu närmar sig nyårsafton med stormsteg och trots att jag har en mage stor som en badboll och endast kommer i en handfull klädesplagg i nuläget, så kan jag inte låta bli att drömma om en riktigt välklädd nyårsafton. För visst är nyårsafton en kväll när man kan brassa på med extra allt ?

Helst är man på iväg någonstans med någon man har riktigt roligt med, i en främmande stad som visar sig på sin allra bästa sida. Jag har plockat ihop lite av det jag älskar att ha på mig när jag firar nyår och tänkte att vi kunde ta en titt på det här !






The little black dress. Ja, jag älskar svart och jag älskar klänningar. För mig är det tidlöst och smickrande, enkelt och bekvämt. Plus att en svart klänning är som en tom duk. Vad man väljer att bära till sin svarta klänningen kommer bestämma stilen för kvällen, oavsett om man vill vara nedtonad eller synas mest av alla. En riktigt fin svart klänning kan man tona ner med röda läppar, ofixat hår och svarta Converse, eller så skruvar man upp volymen med glittriga strumpor, eyeliner och stabila klackar i metallic färg.






Håraccessoarer. Att vi pyntar våra hår med större saker hör inte till vanligheten idag. Förr var man bättre med att smycka sitt hår, idag blir det på sin höjd blir det en liten hårklämmar. Men den mest accepterade kvällen att bära nåt i håret borde väl vara nyårsafton, så kör hårt !






Smycken. Själv föredrar jag mina smycken med vita glittrande stenar och de får gärna påminna om stjärnor. Dem kan vara stora och synliga, eller bara skymtas som något vackert i bakgrunden. Det beror ju så klart på vad man har på sig i övrigt, och hur man känner sig för stunden. 






Konfetti. Okej, konfetti är kanske inte något man bär på sig, men jag tycker det är oerhört viktigt med konfetti för att komma i stämning. Mycket konfetti. När jag reser iväg packar jag alltid ned ballonger, konfetti och girlanger och så fort jag vaknar på hotellet på nyårsaftons morgon så ser jag till att förvandla hela hotellrummet till en glittrande förfest. Det sätter verkligen fart på peppen !






Skor. Jag har firat nyår i många olika skor, gåendes genom många olika stora städer. Hur fint det än är så är bästa tipset att slopa dem smala höga klackarna om man inte har vanan inne. Nyårsafton är inte kvällen man vill ha obekväma skor på sig. Jag brukar köra på höga stabila klackar eller kilklackar, eller riktigt snygga loafers.






Dags att synas. Ja ! Klart man ska synas på nyårsafton ! Jag brukar inte ha problem med att ha på mig kläder som drar blickarna till sig och jag tycker särskilt att ingen borde ha det alls på nyårsafton. Se till att varenda detalj är rolig, vacker och speciell, så kommer hela kvällen bli det ! Förra året klistrade jag till exempel guldiga stjärnor i ansiktet och kände mig som en stjärna själv.






DIY. Jag älskar när man gör egna grejer att bära. Oavsett om man glittrar ner egna skor, syr fast paljetter på sina strumpoxar, gör egna diadem eller hårsnoddar av elastiska band så sätter det sin unika prägel på ens outfit. Plus att det gör sig extra fint till vintage, eller hur ? Och ibland kan det ju vara svårt att hitta just det där som man tänker hade varit fint till och vad är bättre då än att göra det själv !


All Items : MANI


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar